Emotie-eten                                                 emotie-etendebaas

Heb jij de neiging om chocolade te grijpen, als je je verdrietig of alleen voelt? Een zak chips als je boos bent? Kun je niet stoppen met snaaien als je eenmaal in de fout bent gegaan? Dan kan het zijn dat jij lastige gevoelens dempt met eten. Dit noemen we ook wel: emotie-eten.

Emotie-eten maakt het lastig om goed op gewicht te blijven.

Stel je bent aan het lijnen: nadat je je streefgewicht hebt behaald, val je terug in oud gedrag en komen de kilo’s er weer bij. Dit is zeer frustrerend op de lange termijn. Dagelijks bezig zijn met lijnen en aankomen – het slurpt energie. Het schuldgevoel na een snaaibui helpt ook niet mee. Je voelt je hier niet beter door.

Emotie-eten verdwijnt niet vanzelf, je moet het aanpakken.

In mijn praktijk begeleid ik emotie-eters naar een gezond eetpatroon, zonder snoep- en snaaibuien.

Ik ben ‘Emotie-eten de baas’ specialist én ervaringsdeskundige. Het emotie-eten heb ik overwonnen. Jij kan dat ook. Het is mijn missie om zo veel mogelijk vrouwen van dit probleem af te helpen. Het is honderden al gelukt met de methode ‘Emotie-eten de baas’.

 

Meer weten? Meld je aan voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek van 30 minuten.

Ben jij een emotie-eter of een verleidingseter? Download hier de test!

Recensies

Beste Lida,

de periode van begeleiding van het te volgen dieet is voorbij, maar ik wil nog even jouw behandeling en de uitwerking hiervan met je doornemen.

Om te beginnen, het essentiële verschil zit hem in de aandacht die je me gegeven hebt gedurende de periode van mijn dieet. Als het niet via een direct gesprek met je was, dan was er toch altijd nog het zogeheten email contact.  Als gevolg hiervan ben ik op een andere wijze gaan leven, niet enkel wat betreft het dieet, maar ook daarnaast de energie die ik daardoor opgedaan heb en die me weer een zekere mate van levensvreugde hebben gebracht. Ik durfde, sinds jaren van overslaan, weer aan b.v. een fietsvakantie te gaan denken, wat ik overigens dan ook heb besproken.

Voel me weer meer betrokken bij het leven rondom me, en dit brengt tevens het nodige zelfvertrouwen met zich mee. Om kort en goed te gaan, jouw begeleiding van dit dieet, heeft me weer op de rails gebracht. Ik wil je dan ook mijn dank uitspreken en hoop dat je gedurende je verdere loopbaan als diëtiste nog menigeen  zult kunnen helpen, weet het wel zeker!

Het was een genoegen met je samen te werken.

Het ga je goed op alle gebieden.

Met vriendelijke groet,

Jan