Vanaf deze week zal ik regelmatig tips met jullie delen van dames en heren die ik begeleid in een traject. Want wie kan je nu beter van tips voorzien dan mensen die op dit moment aan de slag zijn met het verbeteren van hun leefstijl! Deze week start Christine met haar tips voor het weekend en voor eten buiten de deur:

TIPS voor het weekend en eten buiten de deur van Christine: 

  • Maak een eetplan voor het weekend (ook met speciale dagen)
  • Geniet rustig van het eten en proef wat je eet, analyseer eens wat je proeft
  • Gun jezelf iets wat je lekker vindt: en geniet daar ook van. Één lekkere koek op zondag is iets wat ik mezelf gun en waar ik van geniet.
  • Uit eten: bekijk de kaart van tevoren op internet als dit kan. Zo sta je niet voor verassingen. Als je kiest, kies dan een toetje of voorgerecht – maar niet beide.

(Tip van Lida wat betreft toetje: vraag hoe groot de portie is. Laatst zat ik met 4 bollen vanille ijs voor mijn neus en dat was echt to much! Zonde. Achteraf had ik liever gevraagd om een halve portie of het op twee borden laten serveren.)

  • Ga niet met een lege maag uit eten. Neem van tevoren een boterham bijvoorbeeld.
  • Kauw je eten goed en eet niet te snel.
  • Eet van een klein bord. Dan lijkt het meer.
  • Neem niet teveel extra etenswaren in huis. Maak ook hier bewuste keuzes in. Bijvoorbeeld de paaseieren, ik koop het gewoon niet.
  • Neem de lekkere producten van de feestdagen zoals paaseieren, kerstkransen etc. pas mee als het écht de feestdag is.
  • Bedenk goed van welke etenswaren je hoogst waarschijnlijk teveel gaat eten. Bij mij is dit drop of droge worst. Dit zijn de ‘door – eet producten’ die haal ik niet in huis.
  • Zorg dat er veel gezond voedsel in huis is. In het zicht. Zodat je dit kan pakken als het in het zicht ligt.

Heb jij nog een tip? Deel hem met ons!