Sring is in the air! Wat dat met zich mee kan brengen: voorjaarsmoeheid. Heb jij hier ook last van? En krijg je dan ook meer neiging om te snaaien?

Moeheid en eten zijn met elkaar verbonden. Je neiging om te snaaien kan toenemen wanneer je moe bent. Je wilt de lege batterij opvullen. Jammer dat dit slechts tijdelijk werkt. Meestal voel je na een tijdje namelijk nog meer vermoeidheid door alle suikers en vet uit je favoriete snaaivoer.

In de tijd dat ik de methode van ‘Emotie-eten de Baas’ toepaste op mijzelf heb ik een mooie ontdekking gedaan. Ik zat met een zak chips op de bank en nam even een moment om te verduren. Mijn klanten denken nu vast: ‘Verduren… dat doe je toch vóórdat je gaat snaaien??’ Nee dames en heren, dat was mij in dit geval niet gelukt. 😉

Ik kwam tot de ontdekking dat ik een zak chips aan het leegeten was, puur om mijzelf wakker te houden. Als ik op dat moment niet zou eten was ik zeker in slaap gevallen. En ik moest natuurlijk wel de film af kijken, stel je voor!

Deze simpele analyse heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven. Ik weet nu dat ik bij vermoeidheid beter op mijzelf moet letten. Het is een signaal van lichaam en geest. Je bent moe door alle dagelijkse dingen, misschien wel gebroken nachten, vroege wekkers, baan, kinderen etc. etc.

Is een zak chips en een reep chocola op eten daar een geschikte remedie?

Niet echt hè?

Wat zou wel kunnen werken, tips van mijn klanten:

  • Eerder op bed gaan. Ik hoor je zeggen: dat is een schot in open doel. Maar zeg eens eerlijk: ga jij op tijd naar bed? Hoe vaak blijf je nog even hangen omdat je die aflevering van je serie wilt afkijken? Of omdat er een leuke gast aan tafel zit bij RTL Late Night? Of omdat je nog iets leuks leest op je telefoon? Of omdat je toch nog even je mail checkt om 22:30?
  • Rust momenten inbouwen in je dag. Even geen telefoon, geen tv. Helemaal niets – geen prikkels – niets moeten.
  • Gezonde voeding als basis. Misschien heb je door een eenzijdig voedingspatroon wel weinig energie. Hoe zit het met je groenten en fruit?
  • Pak de buitenlucht. En vooral de lentezon. Door het zonlicht maak je vitamine D aan. Dit is een belangrijke vitamine om vermoeidheidsklachten te voorkomen. Door een stuk te wandelen of fietsen voel je je ook meteen energieker.

Wil jij begeleiding om het snoepen en snaaien onder controle te krijgen? Neem contact op via onderstaand formulier en kom langs voor een gratis kennismakingsgesprek!